Follow 'mem'follow budaya yg sihat

Sunday, October 26, 2014

Liebster Award

Assalamualaikum dan selamat sore..

Hari gua ingin menyahut seruan daripada BudakVanilla yang telah mencalonkan gua untuk menyelesaikan agenda Liebster Award ni.

Sudah lama sangat gua tak ditagged ni selepas meninggalkan blog ini selama hampir 2 tahun. 

Rasa macam throwback plak. 

Thanks BudakVanilla kerana sudi tagged gua.



syarat-syarat tugasan untuk kali ini ialah: *macam Akademi Fantasia Realitinya Di Sini pulak*

1. Mention the person who nominated you with a link to their blog. *BudakVanilla*
    
2. Answer the 11 questions asked. *done*

3.  Nominate 11 other bloggers with smaller followers but with lots of potential.

*yang ni gua susah nak buat sebab seperti yang gua katakan tadi, gua sudah 2 tahun biarkan blog ini bermonolog sendirian, so gua tak dapat kenal pasti mana-mana follower yang masih aktif atau tidak. sorryyyy..maafkan gua. gua enggak bermaksud mahu buat begini:*

4. Create 11 of your own questions for them to answer. notify your nominee.

*banyaknyeeee. memandang gua dah kian dimamah usia, boleh x gua mintak pelepasan dari syarat yang ni.. plisssssssssss*

lets do this!!

1. put one of the most craziest selfie photo that have u done HERE!
(letak satu gambar selfie paling gila yang korang ambik kat SINI!)


*ni zaman gua acah-acah indie. dulu x rasa gila sangat selfie ni. tapi bila tengok balik tahun 2014 ni. gua rasa ni gila*


2. between sleeping and eating, which one you prefer to do and give me some reason.
(antara tidur dan makan, mana korang pilih untuk buat dan bagi sebab)
tidur dulu. sebab gua jenis lepas makan xkan tido terus. so better tidur dlu. pastu bangun baru makan.

3. if u were been given a chance to rm1 juta, and what u do to that money?
(kalau korang ada peluang untuk dibagi rm1 juta, apa korang buat?)
first sekali, gua nak kawen. pastu baru pk nak buat apa dengan baki duit tu. keh3
4. if u know u'll die soon, what u do before u die?
(kalau korang tau korang akan mati tak lama lagi, apa korang buat sebelum korang mati?)
gua nak pergi maldives lepak pulau kat sana.

5. imagine if worlds are been attacked by zombie. what weapon will u choose if u are need to defense the world? and why? *bahahaha pengaruh zombie*
(bayangkan kalau dunia diserang zombie, senjata apa yang korang pilih kalau korang diperlukan untuk mempertahankan bumi? dan kenapa?)
gua akan pilih B46 yakni AK-47 sebab gua expert guna weapon ni dalam counter strike. Gua boleh headshot sambil berlari mengejar zombie tu. amacam, power x? 

6. state why you have blog?
(senaraikan kenapa korang ada blog?)
sebab dulu gua acah-acah nak jadi blogger top macam Hanis Zalikha

7. if u have doraemon's pocket, what things will u use? and why?
(kalau korang ada poket doraemon, apa benda yang korang guna? dan kenapa?)
konpem pintu suka hati. senang gua nak jalan2. 

8. state in 5 words ur type of dream girl/boy?
(senaraikan dalam 5 perkataan jenis gadis/jejaka idaman korang)
love the way I am. 

9. what place in the world u love the most?
(tempat didunia yang paling korang suka?)
Home. *okay ini cliche sangat*

10, what do you think of my blog? love it or hate it?
(apa pendapat korang tentang blog BV? suka ke tidakkkk?)
Gua baru usha lu punya biodata. post2 lame gua x abis kodek2 ag. so far baek la. keh3

11. kalau BV nak review blog korang boleh tak? nak jujur ke? nak puji2 ke nak kutuk2? hahaha. soalan last sebab malas dah nak taip dwibahasa. hahaha.
Boleh. dialu-alukan. nak kutuk boleh. tapi jangan lebih2. sebab post2 gua dulu memang merapu. keh3




1 comment:

Izzati Amira said...

pintu kemana saja laaa... ehehh
paling feveret gak tu. senang nak jalan2... heheeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...