Follow 'mem'follow budaya yg sihat

Sunday, November 2, 2014

Pengalaman temuduga kali pertama

Assalamualaikum.. Tak jawab dosa, kalau jawab sayang..

Hari ini Gua nak kongsi sedikit pengalaman gua sewaktu pertama kali interview untuk kerja..

Mula-mula gua sampai pukul satu sebab HR kol gua cakap gua kena pergi interview pukul 1.

Walaupun gua tahu waktu tu ialah lunch hour tapi gua tetap pergi jugak. akhirnya pukul 2 baru mula.

macam biasa mula2 isi borang apa yang patut. lepas ada Math test sikit. pastu bermula lah sesi temuduga.

soalan-soalan macam biasa.*gua dah prepare dah* okay. ini berlagak.

1. ceritakan tentang diri kamu.
2. Apa kekuatan Kamu?
3. Apa yang awak tahu tentang company kami?

dan lain2..

sewaktu interview tu, gua tengok panel interview tu macam bisik-sisik antara dorang sambil tunjuk dekat borang yang gua isi tadi.

Dekat kolum "What is your hobby in free time?"

gua tulis. "SPENDING TIME WITH FAMILY"

pastu apa lagi, waktu gua tengah explain tentang diri gua tu gua pun selit lah sikit...

"seperti yang cik tengok dalam borang tu, saya ni memang jenis yang suka habiskan masa dengan keluarga. sebab dari form 1 sampai habis degree saya dah berjauhan dengan keluarga saya. so, bila ada je masa terluang saya akan cuba untuk habiskan di rumah. senang kata saya ni family guy lah..."

Panel-panel tu macam tersentuh melihat seorang anak muda yang kacak seperti gua tidak menghabiskan masa berfoya-foya di luar sana. *yang ni gua teka je*

itu sahaja kisah gua kali ni. semoga berjumpa pada lain masa. doakan gua berjaya untuk interview ini.

Assalamualaikum...

2 comments:

HaJar JUfRi said...

ok fine, aq tergelak bace yg bwah sekali weh.. hahaha
anyway, jwpn kau betol sgt dh tu, aq pon rse cm2, dh lame duk jauh, so bile dpt yg dkt mmg tiap mggu rse nk balek.. hee

مكة المملكة said...


شركة تمديد و صيانة برك مسابح بالدمام



شركة مكافحة حشرات بالرياض 
شركة مكافحة حشرات بالخرج 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...