Follow 'mem'follow budaya yg sihat

Sunday, March 14, 2010

.MAGIS BOLA BUJUR.

"pak, moto wt hal la... ak sangkut kt plus ni.." kate2 yg ckup perit utk didengar setelah bersiap hampir sejam yg lalu dan menunggu di dpan mamak(rafi bistro) dengan memegang helmet...(nak minum tp duit ketike itu hanya ada not 1RM..) setelah menunggu hampir setengah jam, JAWE pon sampai.. Alhamdulillah. lantas, tanpa melengahkan mase ag, kami trus berangkat menuju ke destinasi... UKM. setelah melalui hampir 1 jam kepanasan d highway ELITE, kami merasakan yg minyak agak tidak mencukupi.. namun kami sempat sampai d hentian sebelah NILAI U.. tetapi... HAMPA! kerana tiada stesen minyak d ctu....
"kite jln je pak.. sampai x sampai nasiblah".. kate2 tu membuatkan ak berdoa sepanjang mase d atas highway... Alhamdulillah. kami sempat sampai d petronas bangi... selepas itu kami trus ke destinasi... UKM.

sebaik tiba, ak "disambut" rakan2 dari EX-semesti.. kemudian trus warmup utk game strusnya... manakale jawe trus ke team UNISEL..

petang.
setelah selesai "tugas" ak dan jawe trus ke TELUK PANGLIMA GARANG utk bermastautin seketika d rumah jawe. bayangkan... short rugby+jerc+atas moto+hujan lebat!... namun kerana gilakan bola bujur kami redah!

malam.
ak dan jawe yg sampai dlm lingkungan 8 (bertolak 6.45) bersiap utk ke parti harijadi rakan Jawe... (mkn bnyk ayam+ketam+sotong+ikan+sosej BBQ)

esoknye...
seawal pg ak terjaga apabila mendpt kol dr EX-semesti mengatakan game 9.45am.. ak n jawe yg sememangbye merancang utk gerak awl pg, bertolak tepat kul 8 dr shell JEJAROM( xde bumbung)=p sampai d UKM tepat 9.

petang..
kembali ke banting.. dan ak beberape kali tertido di atas moto.. lalu kami nerhenti d DENGKIL utk minum seketika... setelah selesai kami pulang semula.. sampai- ak trus tdo smpai mlm... then ayah jawe anta kami trus ke s alam utk kembali menyambung kehidupan normal kami...

"begitulah ajaibnye magis dr BOLA BUJUR."


*gamba tiada kene mengene ngan UKM 10's

p/s- rindukan team tym skola dlu +BlaCkWidow+

2 comments:

padle said...

pergh...xdtg uma aku pon kan....

Mohd Nor Quiyyum said...

bkn xnk dtg de,.. tp bz sgt.. sori de=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...